Asron Sigorta bir markasıdır.

Sigortayeri Genel Müdürü Cüneyt Tanrıverdi Best Sigorta Dergisine verdiği röportajda Sigortayeri olarak Asron Sigorta markası altında bankacılık, enerji ve perakende sektörlerine yönelik Türkiye ve yurtdışında çok sayıda kurumsal müşterilere siber risk sigortaları konusunda hizmet verdiğini anlattı.

Sigortayeri’nin faaliyet alanları ve iş süreçleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bildiğiniz gibi Sigorta ve reasürans brokerliği alanında faaliyet gösteren şirketimiz, 2013 yıl nda oluşturduğu digital sigorta platformuyla  ülkemizin bu alanda hizmet veren öncü kuruluşudur. Şirketimiz 37 milyon TL ödenmiş sermayesi ile bir Aktif Bank iştirakidir.

Sigortayeri.com mecrası ile başladığımız Perakende Sigorta Brokerliği faaliyetlerimizi Türk İş Dünyasında Fiba Holding gibi değerli firmaların yurt içi ve yurt dışındaki sigorta plasman ihtiyaçlarına hizmet eden sektörün önemli Kurumsal Sigorta Brokerleri arasına da taşıdık. Dolayısıyla şirketimiz Türk sigorta sektöründe çoklu dağıtım kanalında hizmet veren tek Sigorta ve Reasürans Brokeri konumuna gelmiştir.

Farklı müşteri segmentlerinde ve dağıtım kanalı ihtiyaçlarına bağlı olarak konusunda uzman ve tecrübeli üç farklı ekiple faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Perakende ve Digital Sigortalar kanalında Bankalar, Elektrik Dağıtım Şirketleri, Spor Klüpleri , Ödeme Kuruluşları gibi çok geniş bir networke kuruma ve müşterilerine özel digital çözümlerle hizmet vermekteyiz.

Kurumsal müşterilerimize ise 2017 yılı itibariyle Asron Sigorta markası altında reasürans ve sigorta çözümleri sunuyoruz.

Sağlık Sigortaları ve Çalışan Yan Hakları konusunda ise kurumların insan kaynakları politikalarını çok yakından takip eden ayrı bir ekiple hizmet vermekteyiz. 

Hibrit müşteri segmentinin yaygınlaştığı bu yıllarda, Sigortayeri’nin sektörde nasıl bir boşluğu doldurduğunu düşünüyorsunuz? Dijitalleşmenin sektöre olan etkileri sizce nelerdir?

Sektörümüzün kendi sorunlarını konuşmaktan müşteriye yeterince odaklanamadığını düşünüyorum. Oysa günümüzde, geçtiğimiz yıllara kıyasla çok daha bilinçli, araştıran, karşılaştırma yapan, teknolojiye, yeniliklere ve değişime açık hibrit bir müşteri profili ile karşı karşıyayız. Teknolojiyi çok yakından takip eden, sürekli değişen ve bu değişimi hayatlarının her anında yaşayan bir jenerasyon var. Biz bu profili yakalayabilmek adına ihtiyaca daha fazla odaklanarak hızlı, basit ve yaratıcı çözümlerle teknolojiyi bir araya getirmeye çalışıyoruz. Ancak Sigortayeri aracılık kapsamında faaliyet gösteren bir kurum olması itibariyle Sigorta ve Emeklilik Şirketlerimizin konuya aynı perspektiften bakması ve bu ihtiyaçlara cevap verecek ürün ve teknolijik alt yapı yatırımları gerçekleştirmesi çok kritik. Bununla birlikte Sigortayeri olarak reasürans brokerliği faaliyetlerimiz doğrultusunda  Sigorta ve Emeklilik Şirketlerimize yeni ürün ve hizmetler sağlıyoruz ve hedeflenen gelişime katkıda bulunuyoruz. Müşterilerin ihtiyaç duydukları sigorta ürününe her yerden ulaşabilecekleri mobil, web, kiosk gibi teknolojik platformlar üretiyoruz. Bu noktada Sigorta aracılık mevzuatının gelişim ve uyumuda süreci olumlu yönde etkileyecektir.

Sigortayeri kuruluşundan bugüne kadar nasıl bir gelişim sergiledi? Kısa ve orta vadeli hedeflerinizi, sektörde ortaya çıkarmayı planladığınız farklılıklarınızı bizimle paylaşır mısınız?.

Çoklu dağıtım kanalını benimseyen Sigortayeri, Kurumsal müşterilere yönelik , ‘inşaat’, ‘enerji üretimi, iletimi ve dağıtımı’ ve ‘yenilenebilir enerji alanında Güneş Enerjisi Santralleri(GES)’ne yönelik sigorta faaliyetleriyle öne çıkıyor. Sigortayeri, Türkiye ile birlikte yakın coğrafyada yer alan ve aralarında Türkmenistan, Gürcistan, Özbekistan, Yemen, Arnavutluk’un da yer aldığı 15 ülkede hizmet veriyor. 

Diğer taraftan hızla değişen ve gelişen teknolojiye uyum sağlamak adına mobil ve digital hizmetlerimizi yeniliyor ve yatırıma devam ediyoruz.

Portföyünde yaklaşık 1 milyon bireysel ve kurumsal müşteri yer alan şirketimiz ihtiyaca özel segmente edilmiş portföy yönetimini benimseyerek müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için CRM konusunda yatırımlarını sürdürüyor. Tüm ticari işletmelerin varlık sebebi olan sürdürülebilir karlılık noktasında da şirketimiz geçtiğimiz iki yılda müşterilerimiz ve iş ortaklarımızın güveniyle karlılığını yaklaşık üç kat arttırmıştır.

Özetle; Şirketimiz tüm müşteri segmentlerine farklı dağıtım kanalları aracılığıyla hizmet ederek sektördeki rakiplerinden ayrışmaktadır.

  

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte artan siber risklerin bireylerin ve kurumların hayatında nasıl bir tehdit oluşturduğunu düşünüyorsunuz?

Bireyler ve organizasyonlar için kaçınılmaz hale gelen dijital teknolojiler, getirdiği yeniliklerin yanı sıra güvenlik boyutunda da yeni kaygıların oluşmasına neden oluyor. Araştırmalar da bunu destekliyor: Dünya Ekonomik Forumu siber riskleri, dünyanın karşılaştığı en ciddi 5 risk arasında gösterirken, 2021 yılında siber güvenlik ihlallerinin dünyaya 6 trilyon dolara mâl olacağı tahmin ediliyor. Kurumlar bazında baktığımızda ise üzerimize düşen görev, riskleri kontrol altında tutarak bilişim altyapılarını dirençli hale getirmek ve güvenli, saldırılara karşı dayanıklı bir siber alanın sağlanması için çalışmak… Bu doğrultuda ihtiyaçları en doğru şekilde analiz etmek, şirket bünyesinde en alt kademeden en üst kademeye kadar herkesin bu konuda eğitim almasını sağlamak ve kapsamlı bir siber risk planı oluşturmak büyük önem taşıyor.

Siber güvenlik konusunda Sigortayeri’nin müşterilerine sunduğu çözüm alternatiflerinden nelerdir?

Bugünün hızla dijitalleşen dünyasında, operasyon ve hizmetlerin devamlılığı açısından şirketlerin, olası risklere karşı bir “B” planı olmalı. Temel yaklaşım her ne kadar risk oluşmaması için tedbir almak olsa da riskin oluştuğu durumlarda maddi kayıpları minimuma indirme ve telafi etme noktasında destek almak üzere “siber risk sigortaları” da “B” planının en önemli parçasını oluşturuyor.

Sigortayeri olarak, Asron Sigorta markası altında, Chubb Türkiye iş birliği ile bankacılık, enerji ve perakende sektörlerine yönelik Türkiye ve yurtdışında çok sayıda kurumsal müşterimize siber risk sigortaları sunuyoruz. Bu stratejiye paralel 26 Nisan 2018 tarihinde Entegre Siber Güvelik Teknoloji Platformuna ana sponsor olarak Chubb Türkiye  ekibiyle birlikte sektör temsilcileriyle biraraya geldik. Bu alandaki gelişmeleri yakından takip ederek ve doğru iş ortaklıklarımızı sürdürerek, ülkemizin siber güvenlik sahasında güçlenmesine katkıda bulunmaya devam edeceğiz.